Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh postupu manažera při stmelování pracovního kolektivu
Stejskalová, Barbora ; Otisk, Aleš (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje problémy, které souvisejí se vznikem pracovního týmu a procesem pracovního stmelení příslušníků týmu. Ve své teoretické části práce obsahuje seznámení a vysvětlení základních pojmů vztahujících se k dané problematice. Jedná se zejména o problematiku osobnosti manažera, teorii sociálních skupin a pracovních týmů a styly vedení a řízení týmů. Poslední kapitola obsahuje obecná doporučení základních dovedností manažera v oblasti vedení a řízení týmů. Praktická část je zaměřena na analýzu zkoumaného souboru, rozbor zjištěných skutečností s vyhodnocením. Cílem práce je návrh takové strategie postupu managera, která vede ke stmelení pracovního kolektivu a tím i ke zvýšení efektivity práce.
Time management podle typologie osobnosti
Váša, Jan
Cílem diplomové práce je zjistit, zdali existuje závislost mezi typologií osobností a prací s time managementem. Za tímto účelem je využíváno kvantitativního i kvalitativního výzkumu. V práci jsou stanoveny výzkumné otázky a hypotézy, na základě dat z dotazníkového šetření, podle kterých je potvrzena nebo vyvrácena závislost. Na základě výsledků jsou navrženy metody time managementu pro jednotlivé typologie osobnosti MBTI.
Introvertní děti v mateřské škole
ZVOLÁNKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se věnuje tématu Introvertní děti v mateřské škole. Teoretická část uvádí téma temperamentu, blíže pak Jungovo dělení na extraverzi a introverzi. Dále představuje typologii osobnosti podle MBTI. V druhé kapitole se práce zaměřuje na introvertní děti, to, jak se mohou projevovat v mateřské škole a jaký přístup by k nim pedagog měl zvolit. Výzkumná část se zabývá zodpovězením tří výzkumných otázek směřujících k cíli bakalářské práce, a to: zjistit, jak introvertní děti reagují na prostředí mateřské školy, skupinu vrstevníků i přístup učitelů. K získání odpovědí jsem využila více metod kvalitativního přístupu, hlavní zdroje tvořily vlastní dotazník pro rodiče, zúčastněné pozorování a rozhovory s kolegyněmi. Výzkumný soubor tvořilo pět vytipovaných dětí. Ukázalo se, že všechny tyto děti měly delší období adaptace na mateřskou školu, nebyly rády středem pozornosti a každá větší změna pro ně byla náročná.
Osobnost pedagoga v mateřské škole
SVOBODOVÁ, Kateřina
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké osobnostní typy podle testu MBTI pracují na pozici učitelky v mateřské škole a jakým způsob jednotlivé osobnostní typy nahlíží na tuto profesi. Teoretická část se zabývá pedagogem mateřské školy, jeho úlohou, kompetencemi, dovednostmi a morálními zásadami. Dále se teoretická část věnuje osobnosti, temperamentu a popisu různých typologií osobnosti. V praktické části je popsán a vyhodnocen výzkum, který se skládal z kvantitativní a kvalitativní části. Ke kvantitativní části výzkumu byl použit dotazník, v kvalitativní části byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Respondenti dotazníku byli pedagogové mateřských škol. Pro rozhovor byly osloveny čtyři paní učitelky, které představují zástupce některých osobnostních typů MBTI.
Typologie účastníků seznamovacích reality show
Hořtová, Tereza ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce zkoumá typy postav vyskytující se v seznamovacích reality TV pořadech. Na základě kvalitativního výzkumu se snaží prozkoumat, zda se v tomto žánru pořadů objevují určité typy účastníků, které se opakují a je tedy možné je zařadit do určitého typu. Teoretická část práce se zabývá emocionalitou v RTV, komodifikací emocí a také přibližuje tento žánr skrze jeho historii a okolnosti jeho vzniku. V metodologické části práce je představena typologie postmoderních osobností Zygmunta Baumana, jež je později využita při interpretaci vzniklých typů. Dále je popsána použitá výzkumná metoda zakotvené teorie. V praktické částí diplomové práce je pak popsán samotný výzkum, jež je následně usouvztažněn s Baumanovou typologií, jsou popsány jednotlivé vzniklé typy a při interpretaci dat je zohledněn také pojem emocionální komodity.
Osobnost asistenta pedagoga na základní škole pro žáky s tělesným postižením
Vintr Bolardtová, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na osobnost asistenta pedagoga na základní škole pro žáky s tělesným postižením. V teoretické části je uvedena historie profese, osobnostní a kvalifikační předpoklady asistenta pedagoga, jeho pracovní náplň. Dále se teoretická část věnuje psychohygieně, syndromu vyhoření a v poslední části je zaměřena na typologie osobnosti. V praktické části autorka zjišťuje pomocí smíšeného výzkumu, s jakými osobnostmi se setkáváme na pozici asistenta pedagoga na základní škole pro žáky s tělesným postižením, jak tato profese ovlivňuje jejich osobní život a jak pečují o své zdraví vzhledem k náročnosti povolání. Výzkum probíhal na Základní škole Jedličkova ústavu v Praze.
Potřeby jednotlivých členů rodiny s předškolními a mladšími školními dětmi ve volném čase.
MAREŠOVÁ, Magdalena
Diplomová práce se zabývá problematikou naplňování potřeb ve volném čase. Cílem této práce bylo zmapovat, zda jsou naplňovány potřeby trávení volného času v rodině. Popsat faktory, které ovlivňují a formují potřeby v životě jednotlivce. Praktická část popisuje, jestli vlivem pandemie koronaviru SARS-CoV-2 onemocnění covid - 19 došlo k zásadním změnám v naplňování potřeb ve volném čase a zda způsob trávení volného času v této době pandemie stále naplňuje potřeby jednotlivých členů.
Spolupráce žáků I. a II. stupně v procesu učení
Markupová, Pavla ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Práce se zabývá spoluprací žáků I. a II. stupně základní školy. Analyzuje, do jaké míry jsou žáci II. stupně schopni předat své znalosti žákům I. stupně. Dále sleduje, jak ovlivňuje učební styl a osobnost jedince spolupráci ve skupině. V praktické části je zaznamenáno dlouhodobé zkoumání jedné třídy, která byla ke spolupráci mladších a starších žáků systematicky vedena. Výsledky akčního výzkumu sledované třídy vyhodnocují vyšší stupeň kooperativních a komunikačních dovedností jednotlivých žáků než u těch, kteří se spoluprací dříve nezabývali. Vedení dětí ke spolupráci postupně rozvíjelo nejen jejich vztah k mladším spolužákům, ochotu pomoci druhému, respektovat názory ostatních, ale upevnilo i vzájemné vztahy ve sledované třídě. ABSTRACT The work deals with the cooperation of pupils among first and second grade pupils in a primary school. It analyzes to which extent are second grade pupils able to give their knowledge to pupils of the first grade. Then it shows how the learning style and the personality affects the cooperation of an individual within the group. The practical part proofs the long-term investigation in one class that was systematically prepared for the cooperation among older and younger pupils. The results of this research in the observed class evaluate higher level of cooperative...
Využití GPOP (Golden Personality Type Profiler) v mezinárodním výzkumu
Della Briotta, Bohumila ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Tématem diplomové práce je využití dotazníku GPOP (Golden Profiler of Personality) v mezinárodním výzkumu, konktrétně v České republice a ve Švýcarsku. Teoretická část je věnována třem základním tematickým okruhům, které jsou navzájem propojeny přes vliv C.G.Junga: mezikulturnímu srovnání Čech a Švýcarska, Jungově typologii, ze které dotazník GPOP vychází a v poslední části problematice středního věku, kterou popsal Jung jako proces individuace. Důraz je zde kladen především na různé formy mezikulturních výzkumů a kulturní standardy v obou zemích, na jejichž bázi jsou výsledky interpretovány. Empirická část zahrnuje detailní popis metody. Na ni navazuje kvantitativní studie, v níž jsou statisticky porovnány výsledky čtyř základních dimenzí testu GPOP u zkoumaných osob v České republice a ve Švýcarsku. Následuje přehled osobnostních typů v jednotlivých zemích a porovnání osobnostních rozdílů na mezikulturním pozadí. Závěrem je zhodnocena práce s metodou GPOP a možnosti jejího využití.
Typologie osobnosti a sociální práce
MALÁ, Daniela
Cílem bakalářské práce je charakterizovat různé typologie klientů a v návaznosti na to popsat možné strategie přístupu sociálního pracovníka k těmto klientům. Metodou použitou v bakalářské práci je rešerše a studium literatury relevantní ke zvolenému tématu. Práce je koncipována jako čistě teoretická. V první kapitole je popsána osobnost, temperament a faktory, které ovlivňují utváření osobnosti. Druhá kapitola se věnuje významu znalosti typologií osobnosti pro sociální práci. Také je zde obsažen historický exkurz a popsány tyto typologie osobnosti: podle Hippokrata, Junga a typologie MBTI. Ve třetí kapitole jsou vypsány charakteristiky extrovertů a introvertů, a to jak dospělých, tak dětí. V rámci jednotlivých podkapitol jsou nastíněny vhodné strategie, které může sociální pracovník při práci s jednotlivými typy osobnosti využít.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.